torsdag 20 augusti 2009

Har haft lite tunga dagar.

Klockan 20 i lördags så började rummet snurra o det svartnade för ögonen. Jag höll krampaktigt i handfatet. Började må illa, kallsvettas o få huvudvärk.

Lyckades få barnen isäng utan att de märkte något, och så la jag mig att vila. Efter en timme så kunde jag fortfarande inte fokusera blicken, skakade så fort jag försökte röra armar o ben, samt hade huvudvärk o illamående.

Ringde jouren som ville att jag skulle komma in o kolla upp det hela.Så fick jag börja arbetet med att få barnvakt. M var ju tre timmar bort, och så många som kan komma på natten har jag inte. Alla har ju barn själv, och vissa hade maken bortrest. Efter något samtal så kom grannen över och var med mina barn, hennes mamma fick ta taxi för att vara med deras barn, och grannens man följde efter mig till sjukhuset.

För jag åkte ju då ambulans för första o förhoppningsvis sista gången. Otroligt trevliga killar o de var lugna o hjälpsamma, men jag mådde bara pyton och var orolig. Blev kvar på akutavdelningen över natten, men fick åka hem på söndagen vid lunch. De tog massor med prover och jag gjorde en dt-röntgen av hjärnan, men allt var bra. De vet fortfarande inte vad som hände, men de TROR det var ett migränanfall som slog slint.

Jag har ju haft migrän i 18 år, och det har aldrig varit så här, men eftersom allt visade noll så...... Men om det kom tillbaka var jag välkommen dit igen. Åhhh så trevligt ;-)

I vilket fall så mår jag rätt ok. Lite trött o sliten, ont i kroppen osv, men det fungerar :-) Fortfarande huvudvärk dock, och problem med domningar i ansiktet, samt att armarna inte känns riktigt som de ska.

Så imorgon ringer jag till vc och ber att få en läkartid. Känns lite jobbigt o olustigt.


Men en glad nyhet - vikten går neråt stadigt. Nu är det -10 kg, och "bara" 4 kg kvar :-)

Kram

2 kommentarer:

  1. Skönt o höra att du mår ganska bra igen efter det som hände.
    Gratulerar till viktmiskningen! Mycket duktigt gjort att gå ner 10kg
    Ha det gott
    Kraaam C

    SvaraRadera
  2. Oj,vännen...Skönt att höra att du är Ok iallefall...
    Duktigt!!! Duktigt!! Med vikten***Grattis***
    Ha de så gott*Kram*

    SvaraRadera