tisdag 24 mars 2009

Fotomontage

Sitter rätt mycket på fl (familjeliv) där jag träffat en hel del människor som jag trivs med. Det var där som jag för två år sedan kom i kontakt med mitt stora intresse - fotoredigering.

Det började lite enkelt med att göra kort svartvita, och sedan har det eftersom blivit mer avancerade saker. Ungefär för ett år sedan upptäckte jag fotomontage. Först hängde jag bara i de trådarna där andra kunde, men sedan bestämde jag mig för att testa själv. Resultaten har under året varit minst sagt varierande, men hela tiden roligt :-)

en av mina första bilder som jag gjorde på mig själv. Var väldigt nöjd med resultatet kommer jag ihåg :-) - varför förstår jag inte idag, men den var väl rätt ok ändå.


och dessa gjorde jag idag till en tävling. Temat var långhårig, och jag hade 30 minuter på mig att hitta lämplig bild och göra klart allt. Klart nöjd faktiskt. Men kanske jag sitter här om ett år och funderar på hur jag kunde vara nöjd med de :-)

2 kommentarer:

  1. Jättefint,vännen ♥...
    De e ju den bilden ja' röstade på i en Omröstning på Fl :)

    Soliga *Kramar* från mig...

    SvaraRadera
  2. Vad roligt annmi :-)jag blev lite förälskad i bilden själv hihi

    Tyckte konstigt nog att jag blev lite lik min barndomskompis (och tillika tv-doktorn) Åsa Vilbäck

    SvaraRadera