onsdag 29 april 2009

Tiden går

Idag har jag o maken varit på möte om vår son.


Han har alltid varit tidig på allt intellektuellt (tydligen mycket annat också fick vi veta idag), och vi har haft mycket funderingar om hur det ska fungera den dagen han börjar skolan. Han kan redan räkna plus o minus och han kan läsa.


Dessutom är det många andra punkter som får oss att fundera över framtiden. Han fungerar lite annorlunda än andra barn, och tänker annorlunda.


Därför tog jag upp detta på bvc då vi var där på 5-årskollen, och idag var det alltså möte med barnpsykolog.


Mötet gick jättebra. Vilken otroligt lättnad att få prata med någon om allt som vi funderat på om A - hur han fungerar, hur han inte fungerar osv.


Hon lyssnade otroligt bra och var väldigt lätt att prata med. Hon förstod oss helt och fullt och tyckte vi gjorde alldeles rätt att söka hjälp. Hon ville träffa A och gå vidare, men tyckte inte det behövdes en hel psykologbedömning. Men hon förstod våra funderingar och farhågor för framtiden, och höll med oss i vad vi tyckte han behöver stöd med.


Det känns jätteskönt verkligen - att man inte längre är ensam med sina funderingar. Även om jag o maken pratar mycket om det så är det skönt med en tredje åsikt, och någon att ventilera med.

Sedan då jag kom hem o hämtade posten hade vi fått brev från sjukhuset. E har fått tid för sin operation av halsmandlar och polyper. Bara två veckor kvar!!!

Känns naturligtvis jättebra eftersom vi väntat på denna op, och jag har jagat de på sjukhuset för att skynda på op då hon snabbt blivit sämre. Och nu får vi snart komma. Men supernervöst för hur det ska gå naturligtvis.

Tyvärr krockar A tid med psykologen, och E op-tid, men det kan inte hjälpas. Maken följer med A och jag med E. Och så får vi hålla tummarna för varandra.

2 kommentarer:

  1. Jaa,det måste kännas Jätteskönt för er att de e igång med A & att hon var så bra att tala med :)

    Håller tummarna för E's Operation mé,de vet du min vän & ger massa *Kraamar*

    SvaraRadera
  2. Det vet jag.

    Tack för dina alltid så vänliga ord vännen, och idag är jag SÅÅÅ glad för din skull så du förstår inte :-)

    SvaraRadera