fredag 31 oktober 2008

Skäms på mig

Ja, skäms på mig. Har inte skrivit på flera dagar.

Kanske ska börja med tisdagens läkarbesök. Jo, det gick väl som jag trodde ungefär. Det mesta av yrseln kommer från nacken, och därav illamåendet också. Detta fck jag svart på vitt då han undersökte nacken och jag bara började må mer och mer illa.
Har fått en smärtstillande salva utskriven. Har bara hunnit med två insmorningar ännu, och inte märkt något alls. Fortfarande lika ont, och kan fortfarande bara böja huvudet 1/3 ner mot axeln. Är sååå stel.
Dessutom fick jag en remiss till en massör. Ska bara försöka få mig dit också. har ju lite svårt att boka in tider nu för tiden. Vet inte om det kommer att hjälpa då maken försökt mjuka upp musklerna - fungerar inte. Men kanske med en proffissionell massör så...

Har varit ute och jobbat måndag - torsdag. Har fungerat rätt ok, men jag är slut på kvällarna och tålamodet blir tyvärr därefter. Men det känns bra att vara ute igen, och jag ser fram emot nästa månad då lönen kommer. inte för att den kommer att vara på så många kronor, men jag är supernyfiken på vad jag tjänar :-)
Fick beröm i torsdags. En av pedagogerna tyckte att jag var duktig, och det känns naturligtvis väldigt bra. Är väldigt ringrostig, men jag tror att mina egna barn hjälpt mig väldigt mycket i detta fallet (liksom i så många andra). Bättre erfarenhet kan man väl inte få?

Idag har jag varit ledig, och det behövde jag. Jag och barnen åkte iväg till en lekpark en stund och lekte, sedan åkte vi till grannarna och drack den varma chokladen och kanelbullarna vi hade med oss. Det blåste lite kallt ute så det blev en liten sväng. Barnen var glada i alla fall, och det var det som var viktigast.

Sedan har det blivit lite halloweenpyssel för A o E. Ser själv ingen anledning till att fira halloween, men pyssel är ju aldrig fel :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar