måndag 14 september 2009

Första mötet för A

Jag o M var ju på första mötet förra veckan, men idag var det A´s första dag att delta.
För första gången igår så frågade han varför han egentligen skulle till sjukhuset. Lyckligtvis hade vi funderat ut ett svar i förväg, även om jag hörde hur ihåligt det lät, men han var nöjd med svaret jag gav honom.

Så idag skjutsade vi E på dagis, och sedan iväg till Sjukhuset för ett möte med psykologen. A var väldigt duktig på de uppgifter som han fick, även om han som vanligt hade massor med myror i byxorna.

Men han gjorde alla uppgifter som psykologen la fram åt honom (det är wisc som han gör). Vissa med mer glädje än andra, men han slutförde allt, och det ska han ha en stor eloge till.
Bland annat skulle han förklara ord, rita olika djur, hitta bilder som passade ihop.

Imorgon är det dags för A nästa arbetspass. Då blir det ytterligare tre timmar för honom med psykologen, och ännu fler utmaningar för honom.

Känner mig väldigt kluven i mina tankar. Vet att vi själva valt att göra utredningen, och det är ok, men jag är orolig för vad det kommer att visa. I torsdags lät det på de att de trodde på en diagnos, men idag lät det mer som om han är väldigt intelligent, men har drag av någonting.

Jaja, bara att fortsätta med frågorna och A´s uppgifter och sedan invänta slutresultatet. Då han fortfarande är så ung (han är ju bara fem) så kan testerna bli lite missvisande. Allt har ju inte visat sig i så låg ålder, men om han ligger i riskzonen kommer han få göra om utredningen om några år, och de kommer att hålla koll på honom i framtiden.

Jaa, dags att sluta fundera så mycket. I vilket fall som helst så har vi en helt fantastisk ung kille med enorma möjligheter.

1 kommentar:

  1. Det kommer gå bra med allting,vännen & ni har en alldeles underbar go intelligent kille ♥...*Kraam*

    SvaraRadera