torsdag 14 augusti 2008

Hur mycket regn finns det?

Dagen började med fint väder, men för någon timme sedan slog det om.

Då jag skulle hämta barnen på dagis idag så var det strålande sol i vår lilla by, så jag åkte i tröjan bara. Då jag närmar mig dagis öppnar sig himmlen och det ÖSER ner. Inte hade jag med mig någon regnjacka - solen sken ju!

Jag springer ut ur bilen, rycker upp bagageluckan och hoppas att det finns ett paraply där, och det gjorde det. Ändå blev jag väldigt blöt.
Konstigt att det kan skilja så mycket på några kilometer.
Passade på under dagen att fota förkläderna som jag sydde igår. Bara spindelmannen :-) Tio förkläden i två olika storlekar.

Har idag börjat klippa ut för att sy några klänningar i samma stil som den E fick för några dagar sedan. Av spillbitarna ska jag sy henne en ny solhatt har jag tänkt.

1 kommentar:

  1. Ojdå,jaa det kan allt skilja mycker..
    Minns då det regnade i ena halvan av vårt ort & sol i andra :)

    Meen,såå fina Förkläden &..såå många!!

    *Kram*

    SvaraRadera