tisdag 26 augusti 2008

Nålar och nålar

Kommer nog att drömma om nålar i natt :-)
Har suttit idag och satt kantband på några klänningar. får se om jag hinner sy ihop de imorgon. E ska ju till läkaren, och vet inte hur lång tid det kan ta. Bara det inte blir några prover - lite jobbigt med det skulle jag tro. Inte för mig, men jag kan tänka mig att E flippar ut då. Hon är ju så "skör" och försiktig vid allt nytt. HON ska minsann inte till doktorna imorgon, så det så.
Jaja, i det fallet är det ändå jag som bestämmer.....än....

Var själv till sjukgymnasten idag och fick lite tips. Har ju en nackkrage som jag fått för många år sedan, så det ska jag använda då jag nålar för att försöka skona nacken så mycket som möjligt och förhoppningsvis slippa yrseln.

Vet inte om jag har så mycket att erbjuda, men ska kolla i min pärm. ett recept var ju längesedan


Bounty
½ tsk vanillinsocker
80-100 g kokos
50 g florsocker
1 äggvita
100-250 g blockchoklad
25-50 g kokosfett, eller ½-1 msk olja

Blanda kokos med florsocker och vanillinsocker. Vispa äggvitan styv och rör försiktigt ner den i kokosblandningen och forma sex bröd. Smält chokladen och tillsätt fettet. Täck kokosbröden runt om ganska tjockt med den smälta chokladen. Låt stelna i kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar