söndag 3 augusti 2008

Lekt lite

Idag ska jag och barnen åka iväg och titta på klinker....igen... Har svårt att bestämma mig för vad vi ska ha. Sedan ska vi pckså åka och köpa färg till badrummet så M får måla väggarna. Har tänkt ljusblått på väggarna. Alltid gillat blått och tror det blir fint. Lite marint tema kanske.

Ett av mina intressen är att redigera bilder i photoshop. Upptäckte programmet för drygt ett år sedan och tycker det är väldigt roligt. Redigerar väldigt lite på mina egna barn, utan det blir mest åt andra. Här är det fotomontage som jag hållit på med, men i samma program. Möjligheterna är oändliga.


orginalbilden som jag använt


postervariant


ritad


och en vanlig svartvit.
Har gjort håret mörkare på modellen då blont hår inte är min grej riktigt.

Här tar jag alltså en bild på en modell eller liknande och sedan sätter jag in mitt ansikte istället för hennes. Justerar färgen på ansiktet så att det ser naturligt ut - en hel vetenskap och inte alltför lätt. Roligt ifall man vill testa en ny frisyr eller så, eller om man bara är lite trött på sig själv.

1 kommentar: